Skip to content
  • GraceD463490031490
  • 57
Napoli tröja

Parmas spelare är beredda att betala för egen transport till nästa söndags Serie A-match i Genua om klubben inte har råd med en buss, enligt kaptenen Alessandro Lucarelli.
Lucarelli sa att han kände sig dålig på söndagen efter att hemskampen mot Udinese blev avlyssnad, eftersom den kontantbandade klubben inte hade råd att betala för förvaltare eller polis.
Parma är längst ner på bordet med 10 poäng, spelarna har inte betalats Barcelona tröja hela säsongen och klubben, som har bytt hand i två månader i två månader, står i fara för att inte avsluta säsongen.
Det är som att vara i en film. Vi har sett allt Schalke 04 tröja du kan tänka dig, med fyra olika presidenter denna säsong, sa Lucarelli Radio Anchio. När vi inte spelade igår lämnade det mig med en dålig känsla, det var en söndag med en bitter smak.
Idag börjar vi förberedelserna för matchen mot Genua och om det inte finns en buss får vi fem eller sex bilar tillsammans och reser i dem. Vi är beredda att betala för själva resan.
Vi är redo att spela men vill känna sig trygga, det måste vara respekt för Parma och inte bara så mästerskapet hålls i ordning.
Jag skulle vara beredd att spela i Serie D för Parma om det var nödvändigt.
Efter sju år tycker jag att den här skjortan är AC Milan tröja min och jag är tillgänglig för att spela för denna klubb på vilken nivå som helst.
Sampdoria-presidenten, Massimo Ferrero, sa att de andra Serie A-klubbarna skulle komma ihop för att hjälpa Parma så att laget kan avsluta säsongen 2014-15 på fältet.
Italiensk fotboll kan inte förbli likgiltig med stillhet, professionalism och modenhet som Parmaspelarna har mött en extremt svår situation, sa han i ett uttalande på Sampdorias hemsida. Jag gratulerar spelarna och alla de som arbetar på Parma; Jag anser att de är hjältar.
SNS